ניהול קמפיינים בגוגל הוא תהליך חשוב ומשמעותי לכל חברה, עסק וארגון שמכבדים את עצמם ומעוניינים לעזור ללקוחות שלהם להכיר אותם מכל כיוון.
ניהול קמפיינים בגוגל
התהליך של הקידום האורגני הוא ארוך וממושך, אך בסופו בתי עסקים מקבלים פניות מעולות מלקוחות רלוונטיים, שלימים גם יכולים להפוך ללקוחות קבועים של החברה, כמו גם "שגרירים" שלה.
ניהול קמפיינים בגוגל מתקשר לתחום הקידום הממומן, אך לא מוריד מערכו של קידום אורגני, ההיפך הוא הנכון עם קידום ממומן ניתן להגיע לתוצאות מיידיות שתהיה השלכות לגבי הקמפיין לאחר שתבחרו לעשות קידום אורגני, ז"א ניתן ללמוד מהתהליך הממומן וליישם גם בקידום האורגני.
במאמר זה נעמוד על מספר כלים שחיוני לעשות לפני שפונים אל קידום אתרים בגוגל באמצעות ניהול קמפיינים בגוגל על בסיס ממומן, ולאחר מכן כיצד לעשות קידום ממומן חכם תוך שימוש בכלים כמו גוגל אנליטיקס לניתוח ושיפור כמות הלקוחות שפונים אליכם בכל פעם.
בניית אתרים מקצועיים
בניית אתרים מקצועיים היא השלב הראשון שיש לבצע אם רוצים לבצע ניהול קמפיינים בגוגל בצורה חכמה.
ניהול קמפיינים בגוגל מתבסס על ניהול קמפיינים שמפרסמים את אתר החברה או דף נחיתה, לכן חשוב שתקימו קמפיין שתוכלו לקדם לפני הכול ותיקחו את שירותיו של מומחה קידום אתרים או שתבחרו חברה שעוסקת בזה ומנהלת תקציבים גדולים, ככל שגדול התקציב יהיה כך הניסיון שלהם גדל.
בכדי לעשות זאת, כדאי ואף מומלץ לפנות אל חברה המתמחה בתהליכי בניית אתרים מקצועיים שתדע כיצד לאפיין את בית העסק שלכם עם תדמית של מותג מן המניין, שיתפוס את העין של הלקוחות ויביא לכמה שיותר מכירות.
ראשית, חברת בניית אתרים מקצועיים מתחילה באפיון קהלי היעד, המתחרים, המשימה והחזון של העסק.
לאחר מכן, ממשיכים לבניית תכנים ויזואליים וכתובים שמביעים את החזון והמשימה של בית העסק, תוך פנייה אל קהלי היעד הנכונים בשפה וסטייל שהם מבינים ואוהבים, המתעלים על אלו של יתר המתחרים בשוק ונבדלים מהם.
תכנים אלו יכולים להיות לוגו, כרטיס ביקור וניירת, עיצוב האתר, קאברים, תכנים לדפי שירות, מוצרים ומאמרים.
עם סיום תהליך האפיון והיצירה, יש לבנות את האתר עצמו. כיום, רוב האתרים נבנים על פלטפורמת וורדפרס, שמהווה את הפלטפורמה הנוחה והמקודמת ביותר ברשת.
בונה אתרים מקצועי יבנה את האתר ביעילות, ויטמיע בו את הלוגו, העיצוב של האתר והתכנים על בית העסק ולרבות אודותיו, דפי השירות והמוצרים שלו.
עם סיום תהליך בניית האתר, אתם מתקרבים עוד צעד אל היכולת לבצע ניהול קמפיינים בגוגל בצורה חכמה. מה השלב הבא?
קידום אורגני
אתר איכותי הוא אתר שלכל הפחות נבנה עם חזון של קידום אורגני או קידום מבוסס ביטויים ומילות מפתח.
קידום מסוג זה מתמקד בביטויים ספציפיים שהלקוחות הרלוונטיים לבית העסק מחפשים ולהיעזר בהם, בכדי לגרום לאתר שלכם להופיע ראשון עם כל חיפוש שהם מבצעים.
איפה הבעיה? יש עוד משווקים ובתי עסקים בעולם שמתחרים על אותם ביטויים, לכן האתר היפה, המרשים והנעים ביותר ללקוחות שכולל כמה שיותר ביטויי מפתח ויפנה אל קהלי היעד שלו בצורה חובקת, הוא זה שיזכה בפרס להופיע בעמוד הראשון של גוגל בצורה אורגנית.
בכדי להגיע לתוצאות עם קידום אורגני יש לעבוד קשה והרבה זמן, אך העבודה הזו משתלמת מאוד כמו שדה שחורשים ושותלים ועובדים עליו בפרך בכדי לקצור את הפירות והירקות שהוא מניב.
הפניות שמגיעות כתוצאה מקידום אורגני הן חזקות ואמינות יותר, ופעמים רבות יובילו למכירה הרבה יותר בקלות לעומת פניות שמגיעות לאחר ניהול קמפיינים בגוגל לדוגמא.
גם אם אינכם מוכנים לחכות ולא רוצים לעשות קידום אורגני באתר שלכם, תמיד כדאי ואפילו מומלץ להתחיל את האתר עם בסיס של קידום אורגני, שיוכל לקחת אתכם קדימה כבר כשהאתר שלכם עולה לאוויר ולהגדיל את הסיכויים שגוגל יחבב אתכם, ויעניק לכם סטאטוס גבוה יותר לעומת אתרים אחרים שלא עשו אפילו את המינימום בכדי להתאים את עצמם להנחיות של גוגל.
קידום אתרים בגוגל
קידום אתרים בגוגל או ניהול קמפיינים בגוגל הם בדרך כלל מונחים המרמזים על ביצוע של קידום ממומן בגוגל.
מהו קידום ממומן? קידום המתבסס על תקציב שמשלמים לגוגל על בסיס קבוע, בכדי לפרסם בו פרסומות.
פרסומות בגוגל מתפרסמות בשתי דרכים:
- בתוצאות החיפוש של גוגל – הפרסומות הללו מופיעות בראש תוצאות החיפוש של גוגל בעמודים הראשונים, כאשר לידם כתוב בקטן ad בכדי לסמן כי מדובר בפרסומת. בפרסומות מסוג זה, חשוב להקפיד על ניסוח מושך שתופס את העין ומעודד את הלקוחות להתגבר על העובדה שמדובר בפרסומת ולהיכנס בכל זאת.
- ברשת המדיה של גוגל – גוגל עובדת בשגרה עם אינספור אתרים, ומשלמת להם כסף על האפשרות לפרסם בהם תכנים. בזכות זאת, גוגל מאפשרת למגוון רחב מאוד של עסקים לפרסם את עצמם באתרים רבים, מאתרי חדשות כמו YNET והארץ ועד לאתרים נישתיים הרלוונטיים ללקוחות ספציפיים או מיועדים לשיח המתקשר לשירותים ולמוצרים שאתם מוכרים. פרסומות מסוג זה הן בדרך כלל פרסומות באנר, המצריכות עיצוב של תמונה או סרטון מגניבים שיתפסו את העין. לדוגמא, אתר של עורכי דין שמעוניין למצוא עוד לקוחות יכול לפרסם את עצמו באתרים שדנים בנושא של עורכי דין או אתרים הכוללים פורומים של אנשים שעשויים לחפש אנשי מקצוע בתחום.
ניהול קמפיינים בגוגל מתייחס לניהול כל הפרסומות הללו ביחד, על ידי שימוש בכלים של גוגל כמו גוגל אנליטיקס או טאג מניג'ר ועוד.
גוגל אנליטיקס מאפשר לראות כמה אנשים בחרו להסתכל על המודעות שלכם וללחוץ עליהן, להגיע לאתר וגם לקנות מכם.
לחלופין, הוא גם מציג את כל האנשים שיכלו לקנות מכם ופשוט בחרו להימנע מכך, ופעמים רבות הכלי עוזר להבין היכן הייתה הפגיעה שמנעה ממנו לבצע את הרכישה, ואף כיצד לתקן אותה.
התנהלות חכמה עם גוגל אנליטיקס יכולה לשפר את איכות השיווק של העסק שלכם הן מבחינת יצירתיות, איכות הפנייה הנכונה ללקוחות הנכונים ושיפור הנראות והוויזואליות של האתר בכדי להגדיל את כמות המכירות בטווח הקצר ובטווח הארוך.
ניהול קמפיינים בגוגל מהווה כלי מצוין של קידום ממומן שיכול להביא אינספור פניות לבית העסק שלכם תוך מספר ימים בלבד.
כמובן שכדי לעשות זאת, חשוב להיות יצירתיים ולייצר פנייה נכונה וקולחת לקהל היעד, כזו שבאמת תניע אותם להחליט לבצע רכישה מכם.
בכדי לעשות זאת, ראשית חשוב לבסס אתר יפה ומרשים שפונה ללקוחות בצורה שהם אוהבים, ושונה לחלוטין מיתר המתחרים בשוק.
לאחר מכן, כדאי ואף מומלץ לבסס תשתית של קידום אורגני באתר במינימום, בכדי לעודד את גוגל לשים אתכם כמה שיותר גבוה בשרשרת תוצאות החיפוש של גוגל.
כאשר יש לכם אתר מקצועי ומקסים שמוכן להרשים את כל הלקוחות, הגיע הזמן להתחיל לבצע ניהול קמפיינים בגוגל הן ברשת המדיה של גוגל והן בתוצאות החיפוש של גוגל.
ככל שהפרסומות יהיו יצירתיות ומושכות יותר, כך גדלים הסיכויים שיתפסו את העין ויובילו למכירות רבות בטווח הקצר ובמיוחד בטווח הארוך.