לוגו אתר seo-hatzafon.co.il

קידום אורגני – הכלי השיווקי החשוב ביותר לעסק המודרני

תוכן עניינים

קידום אורגני – הכלי השיווקי החשוב ביותר לעסק המודרני.

תוכן איכותי, אמין ועשיר שנותן לגולש ערך מוסף עוזר לקדם את האתר בצורה אורגנית ולהביא אותו למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל אפילו בלי לשלם על זה.

עם זאת, הוא כן דורש השקעה מסוימת של זמן וכמובן תחזוקה קבועה

גוגל הוא שער הכניסה לאינטרנט והשימוש בו כמנוע חיפוש משותף לגברים ונשים בכל רחבי העולם.

בשביל לדאוג שהגולשים יהיו מרוצים, גוגל מקפיד להציב בתוצאות הראשונות תוכן שהוא מזהה כאמין ואיכותי.

ככל שהתוכן עשיר יותר והערך המוסף לגולש גבוה יותר, כך עולה הסיכוי של האתר להתברג גבוה בגוגל – גם בלי לקנות ביטויים או לשלם על קידום ממומן.

תוכן איכותי הוא המוצר שאותו גוגל מציע לגולשים שלו.

אז אמנם הגולשים שמשתמשים במנוע החיפוש לא משלמים על השירות, אבל גוגל כן יודע לקחת את המידע עליהם ולהתאים להם פרסומות.

המשמעות היא שלגוגל מאוד חשוב שהגולשים יהיו מרוצים מהתוצאות שהם מקבלים, כי אחרת הם עלולים לדרוש אלטרנטיבות ולנסות מנועי חיפוש אחרים.

כיצד עסק יכול להשתמש בקידום אורגני למטרותיו?

קידום אורגני הוא הבסיס לכל קמפיין של קידום אתרים באינטרנט.

בלי קידום כזה אי אפשר להשיג תוצאות טובות לאורך זמן וההשקעה באתר עלולה לרדת לטמיון.

לכן עליכם לבחור מומחה איש מקצוע שיודע לעשות את העבודה.

יתרה על כך, אין שום בעיה לשלב את הקידום הזה עם קידום ממומן וכמובן לצרף עוד זרועות מהתחום של שיווק דיגיטלי ובהן קידום ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם וכן הלאה.

עסק יכול וצריך להשתמש בקידום אורגני כדי לחשוף את המוצר והשירות שלו לעוד לקוחות.

אם העסק משובץ גבוה בתוצאות החיפוש, גולשים שיקלידו את השאילתא בגוגל יגיעו אליו וייכנסו לאתר כדי לבצע את העסקה.

עם הזמן, הקידום האורגני גם הופך לחלק בלתי נפרד מהעסק ומבסס עוד יותר את מעמדו מול המתחרים.

מה כולל קידום בגוגל ואיך מבצעים אותו?

קידום אורגני דורש השקעה של זמן ומשאבים.

הדבר החשוב ביותר הוא להשקיע בתוכן איכותי, אמין ועשיר שיש בו גם טקסטים וגם תמונות, סרטונים, גרפים ומידע מעודכן.

מבחינת גוגל, קידום אורגני שמור רק לתכנים שנותנים ערך מוסף לגולש ומעניקים להם תשובה אמיתית לשאלות שהם חיפשו.

מבחינה טכנית, קידום בגוגל מבוסס על SEO או במילים אחרות Search engine optimize – אופטימיזציה של מנוע החיפוש.

בשביל שגוגל יידע במה האתר עוסק, חייבים להופיע בתוכן ביטויים מסוימים.

באמצעות הביטויים האלה, האלגוריתם של גוגל מזהה את התוכן של האתר ובוחר כיצד ואיפה לדרג אותו.

מה עושה חברה לקידום אתרי אינטרנט?

התפקיד של חברת קידום אתרים הוא לבחור את הביטויים המתאימים ולדאוג לשבץ אותם במקומות המתאימים לפי הדרישות של גוגל והאלגוריתם.

את הביטויים בוחרים לפי התחום שבו האתר עוסק, מילות חיפוש רלוונטיות, ביטויי זנב ארוך ועוד.

לאחר בחירת הביטויים, החברה אחראית על שילוב שלהם בכמה שיותר תכנים שיכולים להתאים לצרכים של הגולש ולענות על השאלות שלו.

הבעיה היא שמבחינת בעלי אתרים ועסקים, השוואה בין סוגים שונים של שירותי קידום אורגני בגוגל עלולה להיות משימה מסובכת.

רוב בעלי העסקים שלא מגיעים מהתחום של שיווק אונליין לא בהכרח יודעים מה ההבדל בין קידום ממומן לבין תוצאות אפס בגוגל שאותן משיגים באופן אורגני, או כמה עליהם להשקיע בשביל לראות תוצאות ולקבל עוד פניות מלקוחות.

לפי מה משווים בין שירותי קידום?

הפתרון הוא להיעזר בפרמטרים אובייקטיביים כדי להשוות בין סוגים שונים של שירותי קידום.

אפשר למשל לבחור שירותי קידום לפי המיקום הגיאוגרפי של המשרדים, המחיר שהיא גובה ומספר שנות הניסיון שיש לה.

בעלי עסקים בחיפה יעדיפו מטבע הדברים חברה לקידום בצפון בעוד בעלי עסקים בתל אביב יתמקדו בחברה שנמצאת במרכז.

אמנם המיקום הגיאוגרפי לא משמעותי כי מדובר באינטרנט, אבל הוא כן משפיע על מערכת היחסים של בעלי עסקים עם נציגי החברה.

אם רוצים שהתקשורת מול חברת הקידום תהיה יעילה, קצרה ונוחה, כדאי להביא בחשבון את המיקום הגיאוגרפי ואת ההמלצות שיש עליה.

הבדלים בין קידום אורגני לבין קידום ממומן

בחירה באפיק הקידום ובחברת הקידום המתאימה מחייבת היכרות עם ההבדלים בין קידום אורגני לממומן.

ראשית, ההבדל הוא בהשקעה הכספית: את הקידום האורגני מבצעים בעיקר על ידי השקעה בתוכן, בעוד בשביל קידום ממומן צריך לקנות ביטויים מבוקשים ולהשתמש במכרזים.

שנית, את התוצאות של קידום ממומן רואים באופן מיידי – בעוד בשביל להגיע למקום הראשון או אפילו לעמוד הראשון בגוגל נדרשת תחזוקה קבועה ולעיתים גם המתנה ממושכת.

ההבדל הזה משפיע על האופי של הקמפיין והוא הופך קידום ממומן לרלוונטי יותר עבור עמודי נחיתה, לעומת קידום אורגני לאתר עצמו.

מבחינת הגולש, ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן הוא במיקום של התוצאות ובנראות שלהן.

אמנם כיום קשה יותר מאשר בעבר להבחין בהבדלים, אולם עדיין ניתן לראות את העיצוב השונה של התוצאות הממומנות לעומת האורגניות.

כמה עולה לבצע קידום אורגני?

העלות של קידום אורגני תלויה בפרמטרים רבים כגון התחרות בתחום, סוג הביטויים שאותם רוצים לקדם, גודל האתר, כמות ואיכות התכנים וכמובן המקצועיות והניסיון של בעלי מקצוע.

כמו כן, יש לקחת בחשבון שבתחום הזה נהוג לעבוד בתשלום חודשי קבוע (ריטיינר) ולכן קשה להצביע על מחיר חד משמעי.

מה שכן ניתן לראות אלו טווחים שכיחים של מחירים לפי סוגי אתרים שונים.

כך לדוגמא בשביל לקדם אורגנית אתר קטן נשלם 1,500-2,000 ש"ח בחודש, בעוד בתקציב של 3,000-5,000 ש"ח בחודש אפשר לקדם גם אתר אינטרנט אינפורמטיבי וגם חנות וירטואלית בסביבה תחרותית.

לשם השוואה, במחירים של 5,000 ש"ח ומעלה כבר מבצעים קידום אורגני לחברות גדולות שעובדות גם בשוק המקומי ולפעמים גם בשוק הבינלאומי.

תמונה של אריאל כהן
אריאל כהן

יזם אינטרנט, מומחה קידום אתרים, שיווק ובניית אתרים וורדפרס, בעלים של מספר מיזמים בתחום הפיתוח והתוכנה.

מאמרים שיכולים לעניין אותך

תוכן עניינים

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

בואו ניקח את האתר לשלב הבא